HomeMediaBoekrecensies/ te recenseren

Heb je interesse om dit boek te recenseren? Mail ons.

Afbeeldingsresultaat voor coach jezelf naar succes

Wil je meer uit jezelf, je leven en je werk halen? Wil je meer tijd hebben, succesvoller zijn, meer voldoening ondervinden? In dit boek leer je succes te krijgen en alles te bereiken wat je altijd al wilde.

Talane Miedaner presenteert, vanuit haar jarenlange ervaring als persoonlijke coach, de 101 beste, krachtigste en effectiefste coaching-tips. Met haar heldere no-nonsense benadering laat ze zien hoe je kunt afrekenen met 'energievreters' en hoe je de rommel in je leven opruimt, zodat je meer tijd overhoudt voor de dingen die je echt belangrijk en prettig vindt.

Uitgeverij Rainbow, ISBN: 9789041711502

Te recenseren!

Lees meer...

9200000085931795

De klassieker Handboek Spiegelogie van meesterverteller Willem de Ridder mag in geen enkele boekenkast ontbreken, zeker niet als je je op het spirituele pad begeeft. Willem is erin geslaagd om diepe levenswijsheid met humor te verpakken in een eenvoudige boodschap. Hoe krijg jeje leven weer in beweging nadat je van je kindertijd tot je volwassen leven bent geconditioneerd om op de automatische piloot te leven? Door te gaan oefenen! Gewoon, iedere dag even met jezelf oefenen om je eigen fan te worden. Hij breekt tevens een lans voor het vormen van fanclubjes, waarin de leden fans zijn van elkaar en elkaar onvoorwaardelijk steunen. Dit is de sleutel tot geluk: grijp de macht over je eigen leven weer terug en er kunnen zomaar wonderen gebeuren. Willem laat je in dit boek aan de hand van heel veel herkenbare voorbeelden en verhalen zien hoe je dit aanpakt. Zijn ongedwongen en recht voor zijn raap verteltrant neemt je mee en laat je niet meer los. Een boek dat je op een luchtige en oer-Hollands nuchtere manier bewust maakt van jezelf en laat zien hoeveel er in je zit aan capaciteiten en mogelijkheden. Aan de slag!

Uitgeverij AnkhHermes, ISBN: 978020214574

Te recenseren!

Lees meer...

9200000085931900

Als Lars, de zoon van Linda Romein, ter wereld komt, blijkt hij een waterhoofd te hebben. De oorzaak is een kwaadaardige hersentumor. De kleine Lars wordt onderworpen aan een eindeloze reeks onderzoeken, operaties en chemotherapie. Linda wijkt geen moment van zijn zijde.

In dit autobiografische boek beschrijft ze hoe ze door deze periode van problemen en hoogschappning in een diepe depressie raakt, en zelfs een suïcidepoging doet. Moeder en zoon ontsnappen ternauwernood aan de dood. Linda besluit Over de rand met een pleidooi om depressieve mensen niet te veroordelen.

Een indrukwekkend verhaal over de kracht en de kwetsbaarheid van een moeder en haar zoon.

Kosmos Uitgevers, ISBN: 9789021568386

Te recenseren!

Lees meer...

9789401446532

Zoek je inspiratie voor originele eenpersoonsgerechten? Of weet je als single kok niet waar te beginnen? Kook je graag gezond, maar kijk je op tegen die berg afwas? Kun je niet elke dag in de keuken staan, maar wil je wel elke dag wat anders op je bord? doe je het liefst maar één keer per week boodschappen? Dan is dit boek echt iets voor jou! Het perfecte boek voor iedereen die enkel lvoor zichzelf hoeft te koken en die niet alleen van gezond maar vooral ook van lekker eten houdt!

Lannoo, ISBN: 978401446532

Te recenseren!

Lees meer...

Afbeeldingsresultaat voor die wij denken

Wel of geen god? Een leven na de dood? Je denkt het, je zou het willen. Of je denkt het niet, je kunt je er niets bij voorstellen. Het is een niet te geloven verhaal. Binnen dit verhaal stelt Huub Oosterhuis indringende vragen die iedere lezer, wetend, niet wetend, twijfelend, verlangend, zal herkennen. Geestelijke oefeningen zijn het, deze nieuwe gedichten.

Uitgever Ten Have, ISBN: 9789025906450

Te recenseren!

Lees meer...

9789401446587

Als een vrouw haar prille zwangerschap verliest, weet ze vaak niet hoe ze die ervaring goed kan verwerken. Dan heeft de verloskundige of echoscopist een belangrijke rol. Maar hoe begeleid je als hulpverlener de vrouwen met een miskraam of abortus ook goed op psychologisch emotioneel gebied? Dit waardevolle boek kan je daarbij helpen, het stat vol met praktische tips, praktijkvoorbeelden, ervaringsverhalen, stappenplannen en checklists.

Uitgeverij Lannoo NV, 2018, ISBN: 9789401446587

Te recenseren!

Lees meer...

Omslag Wilsbekwaamheid

De hulpverlener is door zijn behandelrelatie en expertise de aangewezen persoon om een inschatting te maken van de wilsbekwaamheid van zijn patiënt ten aanzien van een medische beslissing. Deze inschatting is een ingewikkelde kwestie die snel aanleiding geeft tot discussie. De internationaal erkende MacArthur Competence Assessment Tool (MacCAT) maakt het mogelijk om de beoordeling van wilsbekwaamheid in de klinische praktijk te standaardiseren. Dit semi-gestructureerde interview is een niet meer weg te denken hulpmiddel bij het bepalen of patiënten wilsbekwaam zijn om informed consent voor behandeling (MacCAT-T) of deelname aan onderzoek (MaCCAT-CR) te geven. Het MacCAT-interview leidt tot meer objectiviteit bij de beoordeling van wilsbekwaamheid.

Dit boek geeft praktische handvatten voor het omgaan met wilsbekwaamheid in de gezondheidszorg. Het is bedoeld voor artsen, onderzoekers, psychologen en andere professionals in zowel de somatische- als de geestelijke gezondheidszorg en is daarnaast informatief voor ethici en gezondheidsjuristen.

De Tijdstroom Uitgeverij, 2018, ISBN: 9789058980649

Te recenseren!

Lees meer...

9789021568058

Jeroen en Linda van Kooij, trotse ouders van Dean, Jana en Inez, hebben een passie voor avontuur. Al eerder reisden ze als gezin door Azië, en sinds januari 2017 wonen ze in Chili. Als deelnemers aan de tv-serie Helemaal het einde! gaan ze op zoek naar een nieuw bestaan. Ze bouwen een huis, een yogastudio en een neiuw sociaal netwerk, ongeacht flinke tegenslagen. Hun drijfveren zijn zeven universele levenslessen. In dit boek laten ze zien hoe ze die lessen toepassen in het leven van alledag, met alle ups en downs die erbij horen.

Kosmos Uitgevers, 2017, ISBN: 9789021568058

Te recenseren!

Lees meer...

Hoe wen je aan je nieuwe leven mét baby?

Als je pas bevallen bent, zit je vaak met heel wat twijfels en wor je overvallen door wisselende emoties. je hebt vragen over je nieuwe lichaam, je gevoelens en de relatie met je partner, maar ook over de band met je kindje, de verhouding tot je familie en de vergelijking met andere moeders.

Mama Baas-experte, therapeute en coach Lieve van Weddingen geeft telkens een helder en genuanceerd antwoord met praktische tips!

Uitgeverij Lannoo nv, 2017. ISBN: 9789401445962

Te recenseren!

Lees meer...

9200000079270639

Het kan iedereen overkomen: tegen wil en dank verwikkeld raken in een slopend arbeidsconflict, een nare reorganisatie, een verziekte werksfeer, of worden getroffen door een ernstige ziekte of een burn-out. Vaak ploeteren mensen maar door en blijven ze met het lood in de schoenen naar hun werk gaan, tot ze voor hun gevoel geen kant meer op kunnen.

teuntje Klinkenberg en Arie Snel komen in hun coachingwerk veel klem zittende mensen tegen. Hoewel ieders verhaal uniek is, zien ze veel overeenkomsten in wat klem zitten met mensen doet. Door hun theaterachtergrond kennen ze de kracht van verhalen. Daarom vroegen ze vijftien bekende schrijvers een aantal verhalen van hun cliënten op te tekenen.

In Klem op je werk zijn deze waargebeurde persoonlijke drama's gebundeld. De verhalen laten zien hoe ingrijpend problemen op het werk kunnen zijn. Ze zijn heftig, maar ook herkenbaar. Ze geven moed en inspiratie om uit te putten als je zelf klem zit. En ze kunnen helpen beter om te gaan met medewerkers, vrienden of collega's als het hen overkomt.

Uitgeverij Business Contact, 2017, ISBN: 9789047011088

Te recenseren!

Lees meer...